5 Haziran 2009 Cuma

Kopmak ısteyen Buraya (bıraz Uzun Ama Deger) Yorum Sizin

>Yasli ve zengin bir adamin hepsi birbirinden zeki üç oglu varmis. Bir gün

>amansiz bir hastalikla yataga düsen yasli adam verasetini açiklamak için

>ogullarini yanina çagirmis.

>

>- ogullarim benim vaktim geldi artik, ecel kapida. ben ölünce tabi ki

>mallarimin hepsi sizin ve siz çok zekisiniz ama siz mallarimi

>bölüseceksiniz

>diye birbirinize düsmemeniz için sehrin kadisina gidin. o kadiya benim

>selamimi söyleyin o size mirasinizi bölüstürür.

>

>ve adam ölür ogullari da babasinin istegi üzerine kadiya gitmek için yola

>düserler. tabi yesillik yerlerden, çölden, yagmurdan, çamurdan felan

>geçerler. derken önlerine bi adam çikar ve bizim 3 biradere sorar;

>

>- efendiler ben devemi kaybettim siz yolda bir deve gördünüz mü? der.

>

>büyük kardes sorar;

>- tek gözü körmüydü

>adam 'evet' der.

>

>ortanca kardes sorar;

>- kuyrugu kesikmiydi

>adam 'evet' der

>

>küçük kardes sorar;

>

>- bir ayagi topalmiydi

>adam ona da 'evet' der.

>

>bu sorulardan sonra 3 birader devesini kaybeden adama biz senin deveni

>görmedik derler.

>adam birden sinirlenir. 'yaa nasil olur. hem bütün özelliklerini bildiniz

>hemde görmedik diyorsunuz. bende sizinle beraber gidecem ve gittiginiz

>yerdeki kadiya sizi sikayet edecegim' der. biraderlerde 'olur gel' derler.

>

>ve sonunda kadinin yanina varirlar, huzuruna çikarlar. 3 birader der ki;

>- efendim bizim babamiz vefat etmeden önce mirasi bölüsmemiz için size

>gelmemizi söylemisti. biz de bu yüzden geldik.

>

>kadi devesini kaybeden adama döner ve;

>-sen niye geldin. der


>adam da : efendim ben devemi kaybettim. yolda bunlari gördüm. onlara devemi

>gördünüz mü dedim onlarda devemin bütün özelliklerini bildikleri halde

>görmedik dediler. ben bunlardan süpheliyim - der.

>

>kadi biraderlere döner ve sorar:

>

>- sen nerden bildin tek gözünün kör oldugunu.

>- efendim, yolda gelirken yesillik yerden geçtik. baktim ki yesilliklerin

>hep bi tarafindan yenilmis öbür tarafina yanasmamis bile. tek gözünün kör

>oldugunu oradan anladim.

>

>- peki sen nerden bildin kuyrugunun kesik oldugunu.

>- efendim, yolda gelirken deve pisligi gördüm. devenin pislikleri hep

>daginik düsmüs. halbuki kuyrugu olsaydi hep toplu düserdi. oradan bildim

>kuyrugunun olmadigini.

>

>- peki sen nerden bildin bi ayaginin topal oldugunu.

>- efendim, gelirken çölden geçtik. baktim ki devenin 3 ayaginin tam izi bir

>de yarim ayak izi var. tek ayaginin topal oldugunu oradan anladim.

>

>kadi devesini kaybeden adama döner ve 'kardesim bunlar senin deveni

>görmemisler' der. kadi o adami gönderir ve düsünür 'ulan bunlar benden zeki

>ben bunlara nasil miras bölüstürecegim. neyse ben bunlara bi ziyafet

>vereyim

>sonrada kapi arkasindan dinleyeyim bakalim ne konusuyorlar' diye düsünür ve

>bizim 3 biraderi evine götürür hanimina güzel bi ziyafet hazirlattirir

>yemek

>gelir ve kadi

>'siz yemeginizi yiyin ben bi yere varip gelecegim' der ve kapi arkasina

>geçer.

>

>büyük kardes der ki;

>- yaa kuzu çok iyiymiste, keske köpek emmeseydi.

>

>kadi sasirir.

>

>ortanca kardes der ki;

>

>- yaa sarap iyiymiste, keske mezar topragindan yapmasalardi.

>kadi iyice sasirir.

>

>küçük kardes de der ki;

>- yaa bu kadi iyi de, keske o..... çocugu olmasaydi.

>

>kadi bu lafi duyar duymaz gelenlerinde zeki oldugunu düsünerek hemen

>arastirmaya gider.

>

>kuzuyu aldigi adama 'bu kuzu ne emdi' diye sorar. adamda 'kuzunun annesi

>öldüydü bende kapinin önünde yatan köpege emzirttim' der.

>daha sonra sarabi aldigi adama gider ve 'bu sarabin topragi nerden' diye

>sorar.

>adamda 'valla bizim burada en güzel toprak mezarlikta var, bende mezar

>topragindan yaptim' der.

>

>kadi 'ulan bunlar ikisinide bildi' diye düsünerekten annesinin yanina gider

>ve 'benim babam kim' diye sorar.

>

>anneside 'oglum baban savasa gittiydi bende iste biriyle gönül eyledim'

>der.

>

>

>kadi bu saskinliklar içinde bizim 3 biraderin yanina gider ve baslar

>sormaya.

>

>büyük kardese;

>- söyle bakalim kuzunun köpek emdigini nerden bildin.

>- nerden olacak. bak kuzunun budunun bu kenarında yag olmaz. ama köpegi

>emdigi için burada yag var.

>

>ortanca kardese;

>- söyle bakalim sarabin mezar topragindan oldugunu nerden bildin.

>- nerden olacak. içiyorum içiyorum zevk yerine keder veriyor.

>

>ve küçük kardese sorar;

>

>- söyle bakalim sen benim orospu çocugu oldugumu nerden bildin.

>

>- nerden olacak. o..... çocugu olmasan kapi dinlemezdin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder